CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Saturday, April 10, 2010

#Cinta Monyet~Part 1 #


Al-kisah........


Korang pernah tak tangkap lentok masa cinta2 dolu2 kala? xdelah aku tiba² teringat cerita kengkawan ada yang tengah mabuk asmara sampai jatuh sakit...sakit bahgia ka sakit derita???!!!

Aku kira setiap dari kita mesti ada kenangan zaman cintan cintun ni kan...Ada istilah cinta monyet lah, cinta buta lah mcm² istilah kita dengar...kalu baca surat khobar pun ada yang sanggup buang mak ayah kerna bahana cinta...Helloo...!!! time cinta memang la semua indah xde yang buruk lagi hudoh...xcaye korang pi interview pasangan yang tengah hangat bercintun comfirm 100%  cakap pasangan depalah yang terbaeeekk di pasaran hehehe...

Apehal lak aku menyibuk ni kan...hahaha!!! Jap² aku pun ada kisah cinta nak kongsi chewaahhh...Agak² korang usia brapa paling layak untuk kita jatuh cinta? Errmmm...soal ati dan perasaan ni xleh nak dijangka betoi x? Aku mula merasa perasaan aneh 2 pada usia 16 tahun (baru tingkatan 4 dah mengatal hehehe...)

Pada mulanya 'aku dan dia' kawan tapi mesra je tapi aku mula dapat rasa satu perasaan aneh, errmmm bila xnampak dia aku akan tercari²...aku mula belajar merindui dia...hahaha aku dapat penyakit angau la....

Kenapa ye aku suka dia tiba²...entah lah mungkin sikap prihatin, amik berat, sudi dengar keluh kesah aku menyebabkan aku rasa rapat dan dekat dengan dia...Kat kampung lak aku xde kawan perempuan pun, dalam famili aku anak bongsu perempuan (2 kakak aku - yang sorang dah kawen, yang sorang lagik keje kat KL) 2 abang aku selalu ajak kengkawan dia lepak umah...main gitar la, menyanyi la jadi aku sekali terjebak masuk group abang aku hehehe...Mak aku bising risau peragai aku ni kawan pun dengan budak² sengal tapi aku xdelah sengal macam depa hikhikhik!!!

Kisah 2 bermula bila sekolah aku wat rombongan sempena cuti sambutan Merdeka, rombongan gi FRIM, Kepong, Port Dickson dan Melaka. Kebetulan aku pinjam beg si dia.. (alasan jek 2 pinjam² beg lak kan hihihi...)  Masa 2 rambut dia macam orang sakai dah la panjang mengerbang lak macam pontianak hahaha...Saje je dia lalu lalang depan aku masa aku tengah tunggu bas nak gi umah Yong aku..alahai buruk pun nampak comei jek depan mata aku....Tapi aku sukaaa sangattt bila dia pakai topi 'CAP' wahhh cair hati aku tengok smart gilerrr la pada aku...woww..!!!

Masa 2 kami xde pun feeling² bagai sebab xterluah lagik perasaan dalam ati, masing² faham² sendirik...Masa rombongan gi Melaka aku terdetik nak belikan dia rantai..zaman 2 famous giler rantai tali itam buah kristal leh tulis2 nama...Aku beli siap tulis nama dia...alahai berbunga² dalam ati tengok rantai 2....Soh² aku halau kengkawan kelas aku pi jejauh sebab aku malu la kalu depa tau aku beli mende 2...Dalam ati doq fikir balik ni nak pulangkan beg dia bagi sekali hadiah 2...errmmm.....

Tapi.......bila aku balik dia xdeeeeeeeeeeee!!!! Wuarrgghhhhh....aku rindu bangat sama dia tapi dia dah gi KL keje...sedih..sedih..sedih....Suatu petang telefon umah aku berdering² bila aku angkat aku dengar sora dia...wawawaaaa....aku nangis kegumbiraan...Chewaahhh feeling maut wa cakap lu....padahal xde cakap pe pun...kebetulan aku ilang sora (sakit tekak) dia sempat kutuk² aku, soh aku makan taik ayam la kalu nak cepat baik....errmmmm.... (",) Ada ke patut???!!!

Haaa...???!!! aku terdiam jap bila kengkawan dia soh dia luahkan perasaan ati dia kat aku...aku malu² kucing (ehh..dia leh nampak ke?) Masa 2 aku nampak banyak bintang² wahhh...aku terdengar sayup² kat corong telefon dia cakap "I LOVE YOU!!!" Nasib baik jugak mak aku xde kalu x malu jek tengok aku terkinja² macam beruk sebab suka yang teramat...(aku agak² istilah cinta monyet 2 datang dari kejadian tersebut hehehe...) Mulai dari ari ituw sakit aku terus ilang penyakit lain lak datang...penyakit angau hamik kau!!!

Suatu ari di kala dia coti² malaysia maka dia pulang lah ke kampung halaman menjenguk aku sang kekasih ati yang baru di lamun cinta...Korang teka ape mende yang si dia bagi kat aku??? Jeng..Jeng...Jeng...satu ketoi music box yang membuat aku bertambah² angau kat dia....wahhh..best nyerr!!! Lagi buat aku tangkap lentok bila dia pakai rantai yang aku hadiahkan kat dia....Berpakaian smart dan pakai topi 'CAP' + pakai rantai yang aku kasik ituw semua sudah buat aku sukaaaa bangattt!!!

Tapiii....aku ada masalah besar.....Aku xpandai nak pamerkan perasaan aku kat dia...sebab dulu aku kawan baik dia tapi bila dah jadi sang kekasih aku jadi sangat² malu kalau kawan2 kampung tau aku bercinta dengan dia...Aku malu dan takut kalu kawan² kutuk aku...wuarrgghhh...!!! Camne ni aku dalam dilema antara 'kawan baik & kekasih'....Aku kira sikap dingin aku menyebabkan dia berfikiran aku xde perasaan kat dia...Tuhan jek tau perasaan aku camne tapi aku xberdaya....

DAN AKHIRNYA.....aku dapat tau dia curang dengan aku...dia mula lupakan aku....dia bercinta dengan budak sekolah aku jugak cuma minah senget 2 beza umur 3 tahun dari aku....Sakitnya hati aku....aku menangis, meraung....wuarrgghhh...!!! Bila aku tau sape minah senget 2 aku mula wat strategik kejam dengan menulis surat cinta pada pompuan 2....mak aii mengatal giler siap balas balik surat aku...Hamik kau nak sangat walaupun xpandai nak tulis ayat2 jiwang aku bantai la carik lirik lagu...hahaha...!!!

Aku nekad putuskan hubungan cinta dengan Dia walaupun aku tahu akibatnya...dan mulai hari itu aku putus cinta dan hilang kawan baik...Dia merasa bersalah dan malu, sampai sekarang dia segan kalu jumpa aku...nak datang umah aku pun dia malu...Aku xpernah berdendam dengan apa yang dia buat lagi pun aku sama salah waktu ituw masih bodoh lagik dalam bercinta cintun ni...

Korang tau pe jadik kisah minah senget 2...sebenarnya aku kantoi dengan dia... Kebetulan aku ada hantar puisi untuk masuk dalam majalah sekolah dan minah senget 2 dapat cam tulisan aku sama dengan surat cinta yang aku kasik kat dia...alahai...bertambah² kantoi ada lak antara kawan aku hantar surat cinta (nak main-mainkan dia). Maluuu giler bila aku kene serang kat kantin sekolah...wowowooo...tebal muka aku kene sound siot tapi aku buat bodoh jek...Masa tunggu bas dia datang lagik tanya soalan bertubi2 kenapa wat dia cengitu.... (dalam hati aku sumpah seranah dia...) ...

Aku kira kisah aku dan dia berakhir kat situ...xde lagik dia mai umah aku lepak²....sampai la aku masuk form six dan masuk asrama depa masih kekal bercinta lagi...Aku selalu terserempak dia terpacak tegak tunggu minah senget 2 depan kedai tempat minah 2 keje...Alahai nak tunjuk setia sangat la 2....poodaahhh!!! Dan setahu aku minah senget 2 x kawen pun dengan dia...dah beranak 3 pun...Masa kakak kawen minah senget 2 ada mai kenduri umah aku sebab famili dia doq satu taman dengan Yong aku dan lagik bapak dia tukang masa kenduri kakak 2 ari...Ahhh...lantak dia lah aku pun dah kawen dah aman bahgia ape ada hal dengan ko haaa??!!

Si Dia yang dulunya menjadi pujaan hatiku suatu masa dulu masih belum kawen sampai sekarang, dengar2 citer masa mak aku bergosip2 dengan kengkawan dia ada makcik kampung sebelah nak carikkan jodoh untuk si dia...alahai pencarian cinta xberjaya ke? Semoga si dia ku ituw berjaya lah ekk...


No comments :