CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Friday, June 11, 2010

Teruja Tapi Takut!


Haii....

Jom klik sini sesama merasai keterujaan aku melihat perkembangan bb dalam peyut ku ini.... Pada mulanya aku macam xpercaya betul ke aku pregnant? Aku bermimpi ke?


Masa entry sebelum ni aku penah cite keterujaan farish bermain² ngan abica, sungguh x kusangka aku pregnant sebelum impianku tercapai 100%. Ohhh...apakah impian dan angan-anganku ituw? 

Sebelum ini aku adalah pengamal Maajun MAB yang tegar... Mengapa ya? Kerna aku belum bersedia mahu mengandung lagi.... Kenapa? Oleh kerna beratku selepas melahir farish xmau turun² maka pelbagai macam jenis produk menguruskan badan aku makan, telan, minum, sapu dan macam² lagi lah... Ada yang di bawah kawalan doktor hinggalah entah hapa² produk aku telan...

Kenapa aku kemaruk nak kurus? Aku mahukan beratku sebelum mengandung dulu @ berat dikala aku remaja belia...wawawa.... :( Hati aku menangis bila semua baju² blaus, skirt dah aku sedekah kan pada kengkawan kakak sebab aku xleh nak pakai...Huahuahua...xmuat sudah...!!! 

Hati aku sangat² sakit bila orang bergosip pasai aku, bila balik kampung jiran² cakap aku "Gemuk" maka bila hati sakit aku marah...bila marah aku makan...bila makan berat aku naik dan naik dan naik lagiiiiiiiiii.....

Cuba korang bayangkan kerisauan aku bila aku mengandung kali ini ketika aku mencapai berat obes dan ketakutan aku bila bulan demi bulan mendatang sudah pasti beratku kian naik lagi dan lagiiiii.....wawawa....!!!

Agak melampau juga bila aku terlalu memikirkan kesakitan melahirkan, keinginanku dambakan bb girl membuat aku kian risau hari demi hari... Oh Tuhan setiap saat ku memohon keselamatan, kesihatan diri ini dan anak dalam kandunganku ini... Amin...

 

3 comments :

rozilah said...

janganlah kak ti risau pasal berat badan tu lagi...

pentingkan yang dalam perot tu... dalam perot tu perlukan perhatian... perlu diberi zat2 yang berkhasiat...

peduli la dengan apa yang orang sekeliling kata... bukan kita wat salah ngan dorang pon... klu dorang ngutuk... kak ti gak yang dapat pahala... lagipon klu dorang ngutuk pon, bukan dorang dapat pe2 pon... buat tak tau jer la ngan dorang...

sakit dan azab masa melahirkan tu takyah la dipikir sangat...

kita hanya merancang tapi Allah yang menentukan... tapi nak sesuatu kena usaha gak kan... anyway good luck for baby girl...

Yatie Ahmad said...

Ohh glah...isk..isk...isk...daku sangat terharu...tq3x!!!

Siti Fazilah said...

dah preggy jgn runsing pasal "gemok"..sia2 je mikir pasal 1 perkataan tu. nanti dlm pantang berpantanglah 200%..ha..pulun!

yg penting kena heppy sokmo..dan kalau scan nanti terbukti bkn bb girl jgn sesekali terkilan..farish comel..yg 2nd ni pon mesti secomel itu jg..