CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Monday, August 2, 2010

Merepek Merapu

Bila kerajinan melanda maka adalah menu kegemaran encik abang daku sediakan...Nak katakan suamiku ni cerewet tentang makan kekadang ia juga tapi kekadang dia telan jek apa yang ada tanpa banyak bicara...Hehehe aku sangat suka bab 2 tapi bila masakan ku kene komen kekadang ada majuk jugak la yelah mana nak sama dengan air tangan mak mertuaku...Masakan beliau memang sodap aku pun suka hehehe...

Tapi aku merasa bangga jugaklah boleh memasak walaupun xsehebat mana, ada kemahuan nak mencuba itu ini walaupun kekadang hasilnya x sama malah x serupa macam dalam resepi...Bak kata orang nak seribu daya xnak seribu dalih... Aku bermula daripada langsung xtahu memasak ok... yelah anak bongsu balik sekolah mak dah siapkan masak tinggal nak makan je...Kakak aku pun kategori rajin memasak mintak jek menu apa nak makan sure dia akan masakkan...

Hati aku tersentuh bila ada orang sekeliling bercerita ada sesetengah orang menjadikan anak sebagai alasan xmau memasak malahan ada juga menjadikan alasan disebabkan menyusukan anak dan peti ais tempat menyimpan susu maka xyah masak...Kasihan sungguh suami2 mereka hari2 makan di kedai....Pelik tapi benar....Aku kira semua itu semua alasan, kalu nak menyimpan susu ada fridge khas untuk simpan stok ebm di pasaran maka xperlu berkongsi ruangan beku bersama lauk pauk untuk memasak betul x...

Aku pasti ada yang setuju dan xsetuju dengan aku tapi terpulanglah...Kalu alasan xpandai memasak aku pun xpandai memasak aku berusaha dari hari ke hari hingga aku berjaya...Lain lah kita memang laki bini berpendapatan tinggi xyah masak leh makan kedai hari2...Air tangan isteri tu pengikat kasih sayang betoi x?

Ehh...melalut lak aku hehehe...Meh layan menu masakan aku di kala rajin huhuhu...

::: Sambal Daging :::
::: Kailan Goreng Ikan Masin :::
::: Sambal Telur :::
::: Tumis Buncis Bersama Petola :::
::: Ayam Masak Kicap Bersama Kentang :::
::: Sambal Bilis Bersama Petai :::
::: Tomyam Ayam Sempoi :::
::: Ayam Goreng Kunyit Bersama Kacang Panjang :::
 
::: Sambal Udang Bersama Petai :::


Ok setakat ni jek nak merapu...Next entry kita belajar masak macam2 lagi k hahaha

No comments :