CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Monday, October 11, 2010

Perut oh Perut....

Herrmmm...bantai menulis entry sekaligus, wahhh rajin sangat puan yati hari ni ye hahaha.....

 ::: Ni perut den pada usia 5 bulan :::

Ada 1 tragedi suatu petang nan damai, waktu balik kerja la. Farish daku dah soh en. suamiku amik sebab aku nak beli barang dapur kat kedai kalu bawak dia 1 kedai dia nak beli... Kita harus berjimat-cermat beli apa yang perlu aja ok...

Masa 2 aku udah usai beli barang maka menapak lah dengan penuh gaya gi lift nak balik umah tiba2 ada seorang perempuan dengan mesra dia tegur aku... (masa 2 dia dengan sepasang anaknya yang chomel dan suami dia la)

si kakak ituw : tersenyum simpul sambil bertanya.... ehhh bila bersalin? Ari 2 nampak pakai baju mengandung, anak hantar situ lagi ke? (Nursery sebelah kedai 2 lah).....

si ibu farish : terpingga2 jap.... Aku x menjawap pun soalan beliau yang bertubi2 ituw.... Tersenyum kambeng jek sambil tangan kananku menunjuk ke arah nursery yang beliau maksudkan.... (Kebetulan di hari kejadian aku pakai baju kurung bukan baju mengandung huhuhu....)

Nak jadi citer, setakat itu jek  perbualan kami. Tiba2 kedua2 lift terbuka serentak maka aku naik lift kanan mereka anak beranak naik lift kiri. Dalam lift aku tersenyum sendiri alahai......

Rupa2nya bukan itu penutup kemusykilan semua orang terhadap perutku ini, masa jamuan raya kementerian di INFRA pun ada yang tegur.... Chomel sangatkah daku ini huhuhu....

Kalau berjalan2 aku masih pakai sluar jeans, baju blaus pong masih molek di tubuh ini... Tang perut nampak buncit sikit.... Bila semua orang masih pelik2 tengok aku maka kerisauan mula terbit dalam benak ati... Perut kecik bawak masalah ke?

Ada yang mengembirakan hatiku dengan berkata "insya Allah anak perempuan la 2"... Kalu masin tiap kata2 dan doa kalian al-hamdulillah amin... 

Sebenarnya mengandung kali ke-2 ini banyak menguji mental dan emosi aku.... Masa awal2 aku tau aku mengandung hakikatnya aku belum dapat menerima hakikat sebab aku belum bersedia.... Aku fikir2 semua ni ketentuan Allah, setiap anak ada rezeki yang tertulis buatnya....

Tak payah cakap la tentang amukanku terhadap en suamiku tercinta, aku kira mulut aku asyik pot..pet..pot..pet... marahkan beliau. Pada aku ada jek salah silap beliau di mataku... Semua serba xkena lah pendek kata.... Tapi beliau xmenjawab malah tak membalas langsung, berdosanya aku terhadap beliau...wawawa.........

Beratku pulak macam yoyo...kejap naik kejap turun, bulan puasa turun drastik sebanyak 2.5 kg (sebab aku puasa penuh dan nafsu makan aku xmembuak2 pun). Lagi satu aku xleh makan banyak2 sekarang ni (xde istilah makan untuk berdua ye...) kalu aku terlalu kenyang aku akan muak dan terpaksa muntahkan semua makan yang aku makan. 

Kecian baby kan xsempat merasa zat makanan yang ibu makan. Aku setakat merasa keenakkan sesuatu makanan kejap jek pas 2 aku terpaksa muntahkan.... Kejam ke aku ni?

Sekarang ni aku dah mula menyelongkar almari cari baju2 lama farish masa baby untuk di cuci, sayu tengok baju2 tu semua tersidai cantik di ampaian... Macam mana aku masa baby dah lahir nanti huhuhu.... Mesti huru hara kan.....

Hopely anak ibu sihat walafiat, dijauhkan daripada penyakit merbahaya, membesar dengan sempurna dalam perut ibu ye... Opppsss si kecil tengah korek2 kiri perut ibu...naper sayang? 


 

No comments :