CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Tuesday, November 8, 2011

Makan² Di Malam Raya Aidil Adha with my ♥ ♥ ♥

Salam,

Saat semua orang berpusu-pusu balik kampung kami anak-beranak masih di Putrajaya, kami tak balik kampung sebab asben teman menyertai Majlis Qurban di Presint 16... Nak tengok gambor di hari kejadian? Sanggup tengok darah? ce klik SINI 

Ok berbalik cito asal, pas maghrib kami empat beranak gi Econsave Jalan Reko, Kajang beli barang dapur. Udah usai membeli barang dapur terus ke kaunter nak membayar alamakkk lupa pulak hari sabtu xde plastik peh haru ni brg banyak camno nak bawak barang naik lif?

Asben tanya cashier boleh x dia amik plastik besar kat dlm pasaraya tu yang lawaknya minah tu cakap amiklah huhu, kot la xbagi yelah xtakut ke orang mencuri ke hapa? Gamaknya muka kami suci murni haha jadi dia percaya bagus²!!!

perut lapar tapi kedai makan semua tutup yelah malam raya kebanyakan kedai x bosnya ore klate pekerja deme ore sana sure pakat nak balik raya kan raya Haji kat klate meriah. Herrmm nak makan mende ni? Fast Food malas ahh, otw balik nampak la restoran cina muslim ni "RESTORAN HAJI SHARIN LOW"  

Sebenarnya dah lama rasa teringin nak merasa masakan chinese style sodap bonar ke? Alang² banyak kedai melayu tutup boleh la makan sini. Moh layannnnnnnnnnnn............

 My ♥ No. 1
My ♥ No.2
My ♥ No.3

Ce nengok pulak menu apa kami bertiga makan, anak dara teman gigit sudu je hehehe cian dia xmengapa tadi di rumah udah bagi makan otw balik membeli barang dapur dalam kete udah menyusu tu senyap je sepanjang ayah, ibu dan abang makan... Bagus anak ibu ♥♥♥

♥ Petai Fried Squid ♥
♥ Belacan Asparagus ♥
♥ Sar Po Lamb ♥
 ♥ Itik Panggang ♥
♥ Sos Itik Panggang ♥
♥ Honey Dew Melon Juice, Asamboi Kedondong & Milo Ais ♥

Nasib baik juga teman oder ayor Asamboi dapat ler menyucikan tekak teman ni... Sungguh la xperasan ada lauk kambing (teman juga gelojoh waiter rekemen terus je setuju- *lain kali bukak telinga leluas hahaha) jadi asben la abiskan dia suka le lauk bertemakan kambing siap soh masak kari daging kambing bagai tapi setakat ni blom berjaya la dia nak bawak balik daging dan soh teman masak hehehe.....

Nak tau apa komen teman pasai Itik gantung? Teman rasa ayam goreng lagi sodap hahaha... Tapi asben asyik memuji sos dia sedap! Order Half Duck kami makan 2, 3 ketul je yang lain bungkus bawak balik sebab dah kenyang makan berulam ayor...

Lagipun aku lom kebah demam rasa lemah je badan tapi mengagahkan diri nak mengikut gi jalan² bosan le doq rumah melayan gaduh mulut dengan Farish yang suka menyakat adik. Kalu adik tidur dia semacam bosan tunggu bila la adik nak bangun nak ajak main sama. Hermm yelah la tu main sesama si Farish ni kedekut dengan adik dia dan xmau berkongsi mainan semua dia bolot sorang² isk..isk..isk....


♥ Errkk... Al-hamdulillah kenyang ♥


Cuba mengkome semua teka berapa RM kami makan malam...




























































Brapa kome teka?
























































Haaa... mahal ke murah?





























Agak² kome sedap x?














































































Nah tengok le regenya.... Rasanya sekali ni jelah datang hehehe niat asal nak merasa je bukan nak mengulang datang atau nak rekomen kat kome² tapi kalu kome nak merasa apa salah gi lah ye hehe...




1 comment :

εïз mummyHaza εïз said...

mak aiihhh mahe nye yatie... idak le teman nak ke situ, klu harga tu mkn utk 4 org dewasa, ok gak le kot... :)