CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Tuesday, February 21, 2012

Tonton Online Jujur Aku Dayus

JUJUR AKU DAYUS (TV3)
Cerekarama Sabtu
TARIKH: 18 FEBRUARI 2012
MASA: 10.00malam

Sinopsis: Jujur Aku Dayus mengisahkan pasangan suami isteri, Edree dan Lisa yang hidup bahagia selepas perkahwinan yang berusia lebih setahun. Sebagai seorang pegawai berprofil tinggi, Edree memikul tanggungjawab besar di dalam syarikat. Suatu hari, dia ditugaskan untuk ke luar negara dan selepas lapan tahun keika dalam perjalanan puang ke rumah untuk melepaskan rindu kepada isteri tercinta, Edree ditimpa kemalangan menyebabkan dia koma.

Lakonan: Nora Danish, Beto, Zul Ariffin, Irma Hasmie




Ohhh cite ni penuh suspen ok! Aku dapat tengok pun 45 minit sebelum citer ni habis walaupun hanya dapat tengok di penghujung citer tapi aku masih blur x dapat nak tangkap apa ending citer ni... Memang best la citer ni...

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

copy komen drpd WoRRioR TPG

Hehe terlalu banyak persoalan masa dalam jalan cerita dengan kemunculan Aisha yang mengandung, mula mula teka Aisha ni isteri kedua kot sebab Lisa tak nak ikut ke Jepun.

Dari awal duk cerita Lisa ni dulu bukan wanita baik pun, duk teka jugak mungkin Lisa ni kembali liar dan curang..teka semua tak kena..

Kenapa kenapa Ed benci sangat dengan Lisa?..oh semestinya pengarah tak mau dedahkan awal lagi kenapa Lisa dibenci suaminya..kalau bagitahu awal tentu tak best nak tengok sampai ending kan.

Lagi lagi bila Aisha kata jubah dan tudung tak dapat nak menutup hati yang kotor (keburukan)..lagi la duk pikir Nora Danish jadi curang nih..

Kemuncak dalam cerita ni apabila tiba masa Edree pi bersemuka dengan bapa mertua dan isterinya masa nak menjatuhkan talak tu..duk suspen lagi tu..

Awak dah tahu? Lisa tanya Edree

Edree tanya balik Lisa, “Awak dah tahu”? aishhh cerita ni saspen memanjang hahah!!

bapa mertua Ed pun tanya pulak , apa yang dia tak tahu, apa yang diorang tahu? Soalan dijawab dgn soalan?

Akhirnya kepenatan menunggu jawapan apa sebab Ed bersikap dingin dengan Lisa dan berkelakuan kurang ajar melampau-lampau kat Lisa terjawab jugak..(sila bagi pujian pada lakonan Beto Qushairy ok)

Pengajaran dari drama Jujur Aku Dayus ni..isteri kena taat pada suami, minta izin suami kalau nak keluar mana mana..

Masa part Ed habis solat, masuk Lisa ke dalam bilik..

Lisa pun kata dia tak patut keluar dengan lelaki lain..bila keluar dengan lelaki lain musibah telah melanda dirinya, hingga rumahtangga yang dibina hancur, keluar dengan lelaki lain tu menimbulkan fitnah..

Walaupun sikit aje kemunculan Zul Ariffin, lakonan beliau juga boleh dipuji

Nasib baik rumah tangga mereka dapat diselamatkan apabila kebenaran akhirnya berpihak kepada orang yang jujur.. happy ending.


No comments :