CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Tuesday, June 19, 2012

♥♥ Stok EBM Menyusut? Oh No! ♥♥



Salam, 

Harini nak citer pasai stok EBM si kenit @ Farisya, wawawa berdeborrr weiii bila buka peti ais termenung jap tengok stok yang makin lama aku tengok makin susut x macam dulu² penuh sesak sampaikan xde ruang langsung nak simpan lauk basah....

Dalam hati doq fikir adakah ini petanda untuk si kenit akan berpisah @ bercerai susu dengan aku????????  Yelah usia anak aku tu dah 1 tahun 5 bulan maknanya  7 bulan lagi genap la 2 tahun dia menyusu badan sedih laaaa....

Nanti aku akan rindukan saat bila dia menyusu memalam tangan dia meraba-raba sana sini, bila dia marah sebab xsuka tangan aku menghalang dia nak pegang put*ng (dia pegang je pastu bangun nak meyusu belah yang dia pegang pulak) Mula² dulu aku rasa geli bila dia buat aksi gitu lama² suka hati ko la nak janji ko kenyang dan tidur lena kekeke.....

Meh layan reramai kesedihan aku ni sob...sob...sob.... Ce tengok dulu meriah je kan....


Ni la stok terakhir bulan 4 aku guna pagi ni, selalunya pagi aku akan bekalkan 2 botol stok beku, 2 botol susu fresh (semalam) dan 1 botol susu fresh (pump pepagi buta sebelum gi kerja)

Tapi pagi ni aku dah terpaksa amik stok beku bulan 5 sebab 2, 3 bulan kebelakangan ni aku 'GAGAL' nak simpan stok beku secara tertib@sewajarnya... Paham x? Maksud aku SETIAP HARI harus simpan beku sekurang-kurangnya 1 botol supaya ada bekalan untuk bulan mendatang. 

Tapiiiiiiiiii semenjak 2 menjak ni bila aku dah mula peri0d jadi susu pun makin kurang jenuh giler nak dapatkan 20 oz sehari ok!!! Korang leh tengok perbezaan setiap bulan kan. Aku kekadang xdisplin pump x ikut time bila aku bz @ gi memana cth : seminar ke ceramah ke comfirm lari jadual punya! Balik pulak x pump hermmm memang cari pasal la kan...

:: Bulan 2 :  2 x je dapat 20 oz ::
:: Bulan 3 : 1 x je 20 oz ::
:: Bulan 4 : 1 x tu pun 19 1/2 oz je ::
:: Bulan 5 : dah x de dah dapat 20 oz! sob..sob..sob... ::
:: Bulan 6 : Mulakan Azam baru walau apa pun yang terjadi WAJIB simpan 1 stok  beku setiap hari! ::


< > < > < > < > < > < > ♥♥♥ < > < > < > < > < > < > 

Pagi tadi aku bermuhasabah diri depan peti ais, bersaksikan baki stok EBM yang ada cuma bulan 5 je (tu pun aku dah guna mulai pagi ni) aku berazam nak kumpul balik untuk persediaan nak puasa nak demi nak memenuhi misi penyusuan selama 2 tahun Insya Allah....

Semoga perjalanan nan berliku ni aku dapat hadapi dengan tabah... cyaiyok²!!!

 Bekalan setiap hari gi rumah pengasuh
 Susu fresh (semalam)

Orang kata nak tau anak kita minum kenyang ke x tengok lapisan air sikit tapi lemak banyak haaa tu insya Allah ada la zat² yang dia dapat. Lagi kata sifu@otai² nak dapatkan susu yang berlemak krim gitu ibu kene makan makanan yang berkhasiat la kan... Cuba amalkan makan dulu baru pump...Cuba jangan x cuba!

~19 Jun 2012 (Selasa)

pump pagi ni @ 6 am
 pump @ 11 am (lewat sebab gi Perhimpunan Bulanan KKLW)
pump @ 1.30 pm
pump @ 4.15 pm

Selalunya bila petang susu segan sikit nak keluar paling banyak dapat la 3 oz 

pump @ 10.30 pm

Sesi terakhir untuk harini.... So total tuaian adalah = 17 oz al-hamdulillah

< > < > < > < > < > < > ♥♥♥ < > < > < > < > < > < > 

:: 10-5-2012 ::
Stok bulan 3 & 4

:: 19-6-2012 ::
 stok yang ada bulan 5 jek :(

Ce kome² tengok ni haa peti ais teman udah kosong wawawawa....................



No comments :