CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Monday, October 15, 2012

Meh menabung :)




Ni citer lama baru nak kabo ke kome² semua hehehe....

~30 September 2012 (Ahad)

Kebetulan malam ni rasa bosan lak, dah kemas beg baju budak² 2 ketoi tu pastu pump susu sesi malam pun dah sudah, iron baju sok keje dan baju Farish pun sudah. Maka xde aktiviti nak buat selain termenung depan tv sambil test volume jerit² bila 2 beradik tu bergurau senda tahap ganas huh!

Tiba² mata terpandang tabung rumah atas para kabinet dapur terus capai, timbang² wahhh dah berat ni nak kiralah berapa ada. Bawak pi kat bebudak 2 ketoi tu wahhh memasing doq keliling tabung sambil tengok kegigihan si ibu korek duit nak kuarkan....

Sekali ko berlakulah drama sebabak 1 episod jelah x de bersiri 1, 2, 3....sampai 100 episod macam drama DYH tu hehehe.........

Si Ayah : ehhhh³ nak buat apa tabung ayah ni? 
Si Ibu   : orang nak kira lah.....
Si Ayah : ni semua duit ayah laaa... sambil pegang tabung nak letak balik kat para kabinet dapur
Si Ibu  : tau la duit ayah orang nak kira je berapa ada dalam tu....
Si Ayah : xboleh² ni duit ayah...hari² ayah simpan tau x!

Adengan tarik menarik tabung berlaku hahaha kelakor macam budak² aku laki bini berebutkan tabung. Padahal aku nak kira je pun ada berapa duit syiling dalam tu ape daaaa....

Si Ibu : xde² orang nak kira juga, orang tau la semua ni duit ayah APTB!!!
Si Ayah : hehehe...(senyum kambing)

Dah² drama dah habis! 

 Tabung rumah yang menjadi mangsa rebutan hahaha...
 wahhhh....banyaknya duit syiling
Model upahan
wahhh banyaknyaaaaaaaaa jerit si Farish
Adik pun sampai gitu duduknya nak kira duit ekkk
syiling 0.05 sen pun ada selain 0.10 sen, 0.20  sen
(syiling 0.50 asing tempat lain sebab ayah memang simpan untuk ibu wat tambang bas balik kerja hehehe....)
 si Farisya pun nak tolong masukkan semula syiling dalam tabung...
 siap bertimpuh anak dara mak huhuhu...
tengokk tangan sapa tu?
 apaknya yang bising tadi yang duduk gigih masukkan semula syiling dalam tabung semula elehh tadi rebut² hahaha....

Konon²nya nak ajarkan abam Farish mengira duit syiling/mengenai duit la tahun depan kan ke dah masuk darjah satu, herrmmm kejap je dia tolong asingkan duit 0.05 sen, 0.10 sen & 0.20 sen pastu di biorkan mak dia sesorang susun dan kira huhuhu.... sabar jelah....

Nasib baik apaknya datang tolong masukkan balik semua duit² yang dah siap di susun dan kira berapa jumlahnya.... bagus² aku pun sebenornya dah letih kekeke.... Maka gigih la 2 veranak tu masukkan semula duit syiling dalam tabung :)

okiess ce kome teka berapa jumlah hasil tabungan kekandaku itu? 

teka jangan x teka....... kita lihat sapa nak kenaaaaaaaaaa.....hehehe........



1 comment :

Ucu Faridah said...

bak mari ucu tolong tukar kan....hihihi...