CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Saturday, November 2, 2013

Impian@hajat....

Assalamualaikum....

Pagi Jumaat lepas, kakakku call di pagi hari katanya dia EL sebab bapa saudara kami ada kat rumah dia... Kebetulan pakcik brahim buat medical check up dengar khabo pakcik kene sakit jantung :(

Depa datang ke rumah adiknya di Selayang sebab rawatan di HKL, maybe adik beliau sms or call nyah bagitau depa ada tu yang gigih nyah pi amik bawak tidur kat rumah dia...

Nyah kata angah teringin nak datang rumah aku dan tengok Putrajaya gullpsss...
ye lama dah aku dengar kalu kenduri or balik raya jumpa kat kampung angah mesti cakap benda yang sama... teringin nak gi rumah nana... nak tengok Putrajaya...

Memandangkan aku kerja rasa serba salah pun ada... akhirnya aku cakap kat nyah ok lah orang amik half day, lepas Jumaat datang la (dengan harapan aku balik pukul 12.15 tengah hari tu sempat la kemas sikit rumah dan masak kan)

Korang tau x pukul 12 nyah dah call bagitau dia dah sampai ada kat parking bawah rumah aku... apa??? hampeh ko nyah! Kelam kabut la aku drive balik tu pun dia jenis x sabor doq call manjang dah la jem kat traffic light dan jalan berhampiran Alamanda tu kecoh la dia ni...

Aku ni pegang lesen P ok xkan nak pecut macam Formula 1 lak...
Sampai je terus amik 2F, Faris xgi KAFA sebab kak zah nak balik kampung lagipun ada tetamu kat rumah kan..

Nyah kata dia lapor ajak gi kedai makan beli lauk tapi aku cakap watpe nak buang duit masak jelah... kebetulan nyah bawak ikan talapia jadi goreng jelah cicah sambal kicap...
aku lak masak sambal sotong, sup sawi & carrot bersama fish ball dan telur dadar sebab Faris xmau makan ikan....

Pas makan bancuh kopi sebab teh xde hihihi...
lepak² nengok tv cite kartun la pun sebab Faris pegang remote kan...
pakcik siap tertidur pakej berdengkur hahaha takut Farisya dengor...

Pukul 4 kami gi ronda² Putrajaya, memula gi Masjid Putra sesambil tu aku tunjuk la opis lama aku katne, tempat kejadian amukan pedang samurai tu dan singgah Masjid Putra untuk bergambo kenangan...


Pastu teruskan perjalanan tunjukkan mana bangunan MOF dan sekitarnya oleh kerna jalan tutup dapat la lalu depan Masjid Kristal @ besi... Lalu depan opis aku dan menuju jalan ke PICC...

Turun highway dan balik ke rumah... 
Nyah turunkan aku dan hantar pakcik brahim balik Selayang...

Maka tertunai la sudah impian kecil mereka, walaupun angah asik cakap rasa bersalah sebab kami adik beradik terpaksa amik cuti untuk bawa depa jenjalan Putrajaya...

 Nyah, angah ijah & pakcik brahim

Semoga pakcik brahim sihat selalu ye...
untuk makluman angah tiah tu adik mak :) 

No comments :