CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Tuesday, January 7, 2014

1st day bertugas = capek :(

Assalamualaikum.........

Jarak 9.1km bersamaan 12 minit

~6hb Januari 2014 (Isnin)

Harini aku 1st day bertugas amik hantar anak terunaku ke Sekolah KAFA... Fuhhhh panas deting kome! sakit kepala tetiba yelah berubah cuaca sejuk ke panas kan.... 

Keluar ofis dalam 12.45 tengah hari sampai sekolah dalam 1.05 petang elok² sampai sekolah kiri kanan jalan dah penuh kereta... Nak parking beria pun x reti tu yang hujung² dapatnya hehehe.... Siap bawa payung kepanasan hehehe.... 

Sampai rumah 1.20 petang terus soh Faris gi mandi sementara aku panaskan lauk yang dah aku siap masak pagi tadi, so kami makan sesama :)


:: sarapan dan makan tengah hari ::

1) kentang inti keju ala2 KFC;
2) ayor milo;

3) ayam masak kicap &
4) kangkung goreng belacan.


:: Balik Sekolah Sesi Pagi ::
 

 Parking jauh sebab dah banyak kereta

Sesi makan² sambil mendengar anak berceloteh pasai sekolah.... Katanya dah kena tukar kelas mybe sebab faris x lancar lagi membaca dan mybe kelas penuh sesak. Kebetulan kelas sebelah masih kosong gamaknya....

Sedih sebab bila kena tukar kelas maksudnya Faris dapat tempat duduk kat belakang nak kena bagitau cikgulah sebab Faris ni rabun pakai cermin mata x mau haishh....

Rasa seronok sebab makan tengah hari x kuar duit belanja sebab dah masak pepagi tu... Masak simple je ayam masak kicap dengan kangkung goreng belacan jek....


:: Sekolah Sesi Petang ::


Pukul 1.55 petang kami bergegas keluar nak hantar Faris gi sekolah semula, aku x tunggu lama dah hantar dia kat lobi sekolah sembang² sekejap dengan kak zah (kakak yang hantar ambik Faris tahun lepas tu) kisahnya anaknya mandi makan tukar baju pun kat sekolah sebab jadual KAFA terbaru menyebabkan x sempat nak balik ke rumah....

Aku gerak ke ofis dalam 2.15 petang dan sampai ofis pukul 2.30 petang, nasib baik ada parking kosong kat aras B3 port biasa parking dah penuh sob..sob..sob... 

Hujan pulak lebat pakej kilat sabung menyabung gelap gelita bila aku jengah ke luar tingkap hajat hati nak balik lewat sikit sebab sekolah KAFA balik jam 6.00 petang. Aku jangka kalu keluar ofis jam 5.30 ngam² sampai sekolah jam 6.00 petang tapi aku silap perkiraan huh! x sangka hujan bersamaan jalan jem hahaha....

Sampai sekolah dalam 6.05 petang melilau cari Faris main block je kete orang nasib baik faris ada tapi macam biasa la dia main² tu yang aku x nampak pun kelibat dia kat mana... Nak buat U-turn pun jem trafic light tu hijau leh lepas 3-4 buah kete je pastu merah semula... Q pepanjang ni ada je manusia jenis xreti sabar manjang nak hons² alahai.....

Hasilnya kaki aku lengguh kome! amik Farisya pukul 6.25 petang sampai rumah dekat 6.35 petang letihnya.......... :( Nasib baik juga aku dah masak pepagi buta tadi kan rasa lega la sikit cuma tambah lauk sambal telur je sebab portion ayam kicap tu leh la sorang seketul je...

Al-kisah semalam anak jiran (baru tahun 1) menangis meraung cari ibunya, dia nekad jalan kaki balik ke rumah aku jumpa kat lift aku tanya dia cakap dia nampak kete ibunya tapi ibunya xde (mesti ibu dia melilau cari dia serata sekolah kan...)

Aku ajak dia ikut aku jap ambik Farisya kemudian aku sms kandaku soh call ayah budak ni bagitau anak dia ada dengan aku, kebetulan memang aku x de no. telefon jiran tetangga hahaha....

Settle masalah bila ayah harith sampai sesi macam jejak kasih yang penuh drama air mata sob..sob..sob... sampaikan Farisya asyik la tanya mana ibu ia? cian ia bla..bla..bla...

Letihnya rasa, malam tu kemas beg Farisya + beg susu dia sesiap... keluarkan ikan kerisi kasi rendam aku sendiri xtau nak masak pe macam mana nak rancang masak untuk 1 minggu ni menu pun aku x tau huhuhu....


~7hb Januari 2014 (Selasa)

Al-hamdulillah jam 5.00 pagi alarm berbunyi aku terjaga terus bangun nak masak, memula nak masak asam pedas tetiba jadi sup ikan (xcukup bahan ingat tengah hari ni nak singgah kedai beli tomato saleri, daun sup chewah...) aikks pelikkan....Sayur bayam tumis dan sarapan kami sandwich chicken Meatloaf dgn cheese...

  
Apalah pulak nasibku tengah hari ni ada ke parking kosong.... Petang ni nak balik awal parking dulu kat rumah kendian baru gi amik Faris x delah buang masa atas jalan main brek minyak lelama lengguh kaki adoii..... (dalam hati baru tau penat ek bawak kereta kikiki ampun kanda ampun daku selalu mau jenjalan x senang tengok kamu berehat di rumah walaupun tau seharian kamu pusing merata drive mencari sesuap nasi sob...sob...sob...)

Dah² tu je nak kapochi sekian daku melaporkan....


No comments :