CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Wednesday, May 14, 2014

Hobi Zaman Muda Belia : Koleksi Setem

Assalamualaikum....

Semalam kan ke cuti umum Hari Wesak maka daku kebosanan :( anak² layan citer kartun dan kandaku gi keje (ooohhh kerja sendiri cuti ke hapa ke tetaplah kerja....)

Check buku sekolah Faris kemudian bantu dia siapkan kerja sekolah pastu termenung main game pun dah bosan dan muak... Tiba² si Farisya selongkar stor terjumpalah album setem teruslah buat kerja giler ambik gambar satu² hahaha mengimbau kenangan lalu gitu chewah....

Setiap setem ada ceritanya tersendiri tapi banyak yang aku dah lupa hehehe.... al-maklumlum banyak wayar dah putus :)



Album berharga RM4.50 beli kat Pasaraya Kawan, Tapah




 Buah-buahan Tempatan

Rasanya setem ni aku ambik secara curi² kat rumah Cik Aloh hahaha adik dia zaman dedulu main surat cinta kan jadi aku amik la setemnya hahaha.... Yelah bila cuti sekolah selalunya (zaman sekolah rendah punya cerita) arwah abang ipar akan bawa aku pi rumah adik dia kat Kuarters Hospital Teluk Intan jadi memang tidur pun dalam bilik adik dia xde kerja pi selongkar laci tengok banyak setem terus lupa diri T___T




Ni si Sh** xbf masa zaman Form 6 dulu rajin balas surat cinta monyet dan hantar kad raya....ohhh semua ni memori yang ada tinggal setem ni je surat/kad dah lama aku buang hukhukhuk... tragedi mamat ni jadi orang tengah la kununnya hermmm....


Jenis² Permainan Kanak²
Bangunan Bersejarah dll
 
 
Jenis² Sukan
  


Jenis² Kenderaan/Pengangkutan

Ni mesti dapat surat/kad raya dari sahabatku Sadarina hehehe... (dia duduk Langkap, Perak) rajin dia dedulu masa sekolah dan bila dah kerja kirim kad raya.... rasanya lepas SPM/STPM bila raya banyak la dapat kad raya wah² bangga giler! Tapi tahun tu jelah tahun depan dan ke hadapannya 1 kad pun susah nak dapat kekeke....

Haiwan


Ada juga setem yang aku beli edisi khas kat Pejabat Pos rasa sayang je nak guna kan... Tapi kalau setem lama² atau luar negara aku beli kat Pasaraya Kawan tu haa.... Ada jual ko terus rambang mata dan tiris duit belanja sekolah hehehe....


::: Koleksi Luar Negara :::

 
 









Ada juga koleksi aku kumpul masa dah kerja kekadang ganti PA kalau surat luar masuk tengok setem cantik² ambik la simpan.... sekarang hobi tu dah lama terkubur rasanya semalam Farisya jumpa tu yang terus teringat ;)


No comments :