CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Tuesday, June 3, 2014

Spotting/Bleeding @ 3rd Pregnancy??

Assalamualaikum....

Harini baru masuk kerja setelah sekian lamanya bercuti sakan chewahhh.... Mulanya isi HRMIS sebab nak cuti balik kampung pada 30hb Mei dan 2hb Jun je tapi entah camne tetiba masa lepas bersilat kat dapur masak untuk berbuka 28hb Mei 2014 (Rabu) tu kuar darah macam period.... sob..sob..sob....

Teruslah amik EL 29hb Mei 2014 (Khamis) kekununnya nak rehat macam kengkawan ni semua soh buat.... Tapi apakan daya daku ini versi manusia xleh doq diam ada je nak buat... kalau ikutkan hati nak mop rumah bagai tapi ku tahan diri...haiippp!





Daku kerisauan kerna FIL/MIL nak mai umah... kalini balik Perak bawak depa sekali demi memenuhi impian kecil mereka (kalau x bawak cakap kita xmau bawak @ x ajak gitu...) Kebetulan Yong mintak pertolongan FIL jadi wakil famili untuk merisik dan bertunang si Wan tu... (anak no. 2 Yong) nanti kat Jeniang, Sik Kedah pada 31hb Mei 2014 (Sabtu)



~28hb Mei 2014 (Rabu) ☼ 1st day spotting 

Ok berbalik pada kisah spotting yang terjadi kepada diriku ini... Pagi 28hb Mei 2014 tu bila aku kencing (masa kita siram air deras kan) kuar la darah² macam kita period tu cumanya waktu kita kencing je ada suar dalam ok bersih xde apa² kesan darah....

Kebetulan masa tu aku puasa ganti lagi... kiranya direct ni dari Isnin ke hari Rabu gitu... Balik kerja macam biasa terus masak untuk berbuka dan baru perasan dah kuar darah fresh macam darah period tu.... T___T

Tapi xde la sampai pakai Pad pun... sikit je kuar herrmmm....


~29hb Mei 2014 (Khamis)  2nd day spotting

EL kat rumah bersama si Faris dan Farisya, masak makan apa je yang ada... telur goreng boh kicap pun sodap hahaha.... Malam tu MIL/FIL sampai macam biasa deme akan singgah Nilai hantar kelapa 6 biji, ayam kampung dan lauk masak lemak cili api rebung dan ikan kerisi...(rebung ni febret si ariq)

Aku pun jamah la lauk rebung MIL masak... setengah orang kata rebung ni tajam/bisa tapi aku belasah juga sikit herrmmm tawakal jelah... Disebabkan spotting sikit² je jadi aku solat la macam biasa...


 ~30hb Mei 2014 (Jumaat)  3rd day spotting / bleeding

Pepagi harini kami akan bertolak balik ke Tapah perak tapi sebelum tu aku pi Klinik An Nur Presint 15 nak scan la kekununnya... Nak tau sebenarnya apa telah terjadi kepada diriku ini... 

Masa giliranku tiba aku pun bagitau aku ada buat UPT 2x yang 1st blur tapi yang ke-2 katanya +ve... Ikut perkiraan doktor masa tu aku dah 7 minggu dan katanya kalau spotting@bleeding ni boleh jadi tanda nak keguguran...

Baring atas katil, doktor taruk gel dan godek² kat perut tapi malangnya xde jumpa apa pun... doktor cakap xde kantung baby... so untuk sedapkan hati kami yang blur ni doktor cakap mybe terlalu awal jadi x nampak @ tersalah kira @ gugur dengan sendirinya... Jadi untuk kepastian dia mintak mai 2 minggu lagi...

So kerugian buat kandaku RM57 pagini huhuhu... 

Pukul 12 lebih kami sampai rumah mak, masa ni aku check suar dalam aku dah berdarah terus la capai pantiliner mak sebab aku x bawak pulak balik pad haisshhh... nampaknya macam darah period je sebab pantiliner xleh nak tampung herrrmmm.... kena la tukar 2,3 jam sekali...

Kata nak rehat kan... xde maknanya sebab malam tu mak buat kenduri doa selamat jadi kenalah tolong mengemas/masak/membasuh pinggan mangkuk bagai... ohhh capek *___*


 ~31hb Mei 2014 (Sabtu)  4th day spotting / bleeding

Pepagi hari dah bangun siapkan sarapan dan bersiap untuk gi ke Sik Kedah, perjalanan yang jauh pastu darah pun kuar lagi... Singgah rnr Simpang Pulai soh kandaku pi beli Pad dan terus pakai.... darah x banyak dan xde pulak rasa sakit² macam senggugut ke hapa...


~01hb Jun 2014 (Ahad)  5th day spotting / bleeding

Harini kami balik Putrajaya semula, keadaan daku sama je masih "Period" tapi badan rasa segar sikit yelah 2,3 harini penat hal kenduri dan perjalanan ke Utara tu kan....


~02hb Jun 2014 (Isnin)  6th day spotting / bleeding

Harini rehat jek kat rumah... keadaan pun masih sama xde perubahan apa²....


~03hb Jun 2014 (Selasa)  7th day spotting / bleeding

Pagini aku dah mula pi kerja darah kuar lagi tapi satni (10.30 am) masa pi toilet aku tengok ada darah beku macam kita period tu kuar.... rasa sakit pinggang dan rasa senggugut versi xkuat... rasa mual dan pening² hadoiii tapi pagi je petang hari udah cergas macam xde apa yang berlaku aiikkksss....


~04hb Jun 2014 (Rabu)  8th day spotting / bleeding

Harini masih sama juga keadaannya... Gerak hati aku kata yang kuar ni darah PERIOD tapi pasai pa lama sangat ekk... kalau ikutkan normal aku period 7 hari dan selalunya hari ke-2 hingga ke-4 agak heavy tapi hari ke-5 hingga ke-7 dah kering dah ada pun kuar coklat² je....


~05hb Jun 2014 (Khamis)  9th day spotting / bleeding

Harini masih berdarah haisshhh....


Daku pasrah saja ni... sesungguhnya daku confius dan tidak pasti adakah diriku sebenarnya pregnant @ tidak... banyak kemungkinan...

Adakah daku ni Chemical Pregnancy? result UPT +ve tapi pi scan xnampak kantung baby dan darah Period turun....



Kenapa xmau pi klinik??? Entah la gamaknya aku takut kena godek² korek² kot ahahaha... setakat ni aku x rasa sakit pe pun macam biasa² je.... kang pi klinik scan lagi kecewa acaner so bertahan dulu....

Aku ingat nak tunggu darah ni kering kemudian nak buat UPT sekali lagi acaner... tengok keadaan dan gerak hati kata apa huhuhu....



3 comments :

nor isneini mohd ayob said...

Hi kak, situation kite same la..baru kahwin kan, so saje2 cek UPT, guna yg paling canggih Clearblue, mmg
+ve tau..tp g klinik, doc cakap tak pregnant coz kat klinik guna yang UPT yg line tu..pastu esoknya tbe2 keluar coklat2 jernih yg tak pernah dilalui..lepas tu heavy period yg luar biasa..jumpa doc balik, doc cakap biasanya mmg macam tu..hmm....terus takut nak cek UPT smpai skrg.. T_T

Atira said...

Saya pernah mengalami situasi begini. namun cerita saya berakhir kehilangan. baby x develop selepas spotting lebih daripada 2 minggu.

Atira said...

Saya pernah mengalami situasi kecelaruan minda dan jiwa macam nie. tapi kes saya berakhir dengan kesdihan. Spotting lebih 2 minggu dan akhirnya keguguran 2 kantung. Memula cam bersedih jugak tetapi biler fikirkan kembali mungkin bukan rezeki saya lagi masa tu. Kejadian bulan April yang lalu..

Jom Lawat Blog