CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Friday, December 21, 2012

Latihan Pengungsian Bangunan @ Fire Drill KKLW



Pagi ni ada latihan kebakaran aka Fire Drill, alarm amaran berbunyi agak² dalam kul 10.00 pagi aku tengah pump susu haaaa kelam kabut la kemas pe yang patut pastu mik hp & beg duit turun tangga.... 

Alalalala tingkat 25 tu masa 2, 3 round aku masih waras lagi pastu dah mula pening aaayoookkkkk.... Tapi aku jalan jugaklah sambil berzikir chewahhhh....

Akhirnya sampai jugak ke dataran tempat semua berkumpul....Fuyooo ini bukan cobaannnn ini betul²! kekeke.... Siap ada polis trafik jaga lalu lintas dengan JPAM, BOMBA.....

Nak jadi citer masa dah sampai kepala lutut pun menggigil ok! TW ni xramai orang kan ke deme semua gi Kelantan jadi keahlian xsampai 10 orang, masa doq berbaris dalam kumpulan ikut aras berlakulah kejadian ada yang Pitam@Pengsan. Nasib ada abang & adik JPAM tolong kipas², urut² usaha nak menyelamat la kan.... 

Masa upacara menyelamat ada la yang sok sek kat telinga ni gitu gini kenapa mangsa tetiba pitam aku dengar jelah oooOOOOOOooooo gitu ek! Ambulan Hospital Putrajaya pun datang bawak mangsa yelah walaupun beliau dah sedar kene ngak chek nape tetiba pengsan ye x.....


Aku tabik spring kat abang JPAM ni kerja keras dia picit tangan, kaki kepala + letak kotak kat kaki mangsa (kekdah kasi darah turun ke naik ek entah aku pun x tau huhuhu...) tolong kipas² kasi pengudaraan segar la kan.... Alih² abang Ambulan datang muka macam xpuas ati jek.... Mesti dia cakap "hek elehhhh dah sedar rupanya ingat kronik ke tadi elok je aku nengok" Ehhh² abang ambulan ni ko patut ucap terima kasih kat abang JPAM tu tau nak tunggu ko datang macam siput  lambatnya tau...

Ohh ye aku kan tengah zikir x de la santai² nak mik gambar masa turun jadi gambar² kat bawah ni ehsan PA TKSU (SE) puhhhh depa turun dari tingkat 30 ok! Masa turun tu aku ingat bau asap kebakaran ke hapa rupa²nya asap fogging nyamuk hahaha.... (mati² semua ingat ada asap kebakaran hahaha....... Ehh² dah nama pun latihan mana ade kebakaran yea idak...) 

 
 Ada 2 aras transit untuk orang² istimewa ye iaitu 
tingkat 20 dan tingkat 10

Siap abang Bomba sambut kekeke naik lift bomba turun ke bawah ok....

Semua berkumpul tunggu kengkawan lain yang belum sampai...
Foto ehsan FB Suzaini

Okies tu je nak citer.... tenghari ni nak gi melawat bb Rozilah tatatititutu.......

No comments :