CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Monday, July 2, 2012

1st time Pi Pasar Borong Selangor


Hai,

Kekeke... macam jakun je n3 aku ni... memang pun aku xpenah gi nilah 1st time gi nasib encik saipul rela hati nak ajak gi hehehe.....

~ 30hb Jun 2012 (Sabtu)

Sebenarnya stok lauk dan habis licin dalam peti ais aku tu jadi suami nan tercinta kasi RM50 soh gi beli lauk kat kedai runcit kat bawah rumah je. Tapi aku malas nak bawak 2 kanak² ribena tu jadi aku masak sambal telur dengan kacang panjang goreng je. 

Petang menjelma sms la encik saipul ajak gi pasar malam bangi tapi dia bz repair kete jadi dia berjanji esoknya nak bawak aku gi pasar borong selangor. Aku setuju jelah jadi kami makan malam lauk yang sama jelah sebab aku masak sambal telur tu pun dah lewat petang sebab masih kenyang pagi tadi buat jemput² bilis.


~ 1hb Julai 2012 (Ahad)

 Location of Pasar Borong Selangor



Bcoz teruja nak pi pasar kene la bangun awal pagi di hari ahad nan indah :), pump susu sesiap, mandikan 2F dan aku pun kene la mandi bersiap bagai laa kann... Pi Lot 10 makan sarapan dulu macam biasa si bolat (Farisya) makan itu ini siap minum air milo ais sekali dia muntah habis comot baju! Jadi balik rumah kejap tukar baju Farisya kemudian dalam pukul 10 pagi kami anak beranak gi pasor hehehe....

Sesampai jek nampak car wash terus encik saipul kata dia nak cuci kete, maka dia soh aku bawak 2F masuk pasor dulu. Farish pun jakun bila masuk pasar kemudian membebel cakap busuk la pastu dia rasa x selesa bila lantai penuh lopak air hahaha...


Ada 1 lot kedai tu jual ikan, seafood bagai aku ternampak la ketam besar gitu. Tanya la encik saipul boleh x beli ketam rasa teringin pulak. Dia pun x kisah (sebenarnya dia x makan seafood macam ketam, udang ni sangat sebab sentitif dengan kulit ketam udang tu x pepasal mulut bengkak katanya). Amik 2 ekor timbang tengok mak aii sekilo beratnya bersamaan RM22... (dalam hati macam nak cancel je tapi dah kerat amik jelah hehehe kang x pepesal aku yang kene kerat main² ek)


Hasil yang dapat adalah 2 ekor ketam besar, 1/2 kilo sotong, seekor ayam & 1/2 kilo ikan kembung. Selain tu ada beli sayur-sayuran la, bawang besar satu guni kecil (melampau kan tapi murah la RM5 je jimat stok bawang ai hehehe), halia 2 ketul (besar), ikan bilis 300 gm, ikan tenggiri jeruk dan macam² lagi lah...


Menu tengahari semalam adalah Ketam masak lemak cili api, ayam masak kicap (ni lauk untuk kanak² ribena ye & agak berminyak opsss!) dan sayur sawi batang putih goreng dengan udang geragau (cian encik saipul x jamah pun sayur ni aku kan isteri derhaka boh udang geragau hahaha dia x suka aku masak juga).

Ketam ni gemuk dan banyak isi sodap seh! Kenyang sampai ke malam tapi sebab masak 2 ekor bersamaan 4 ketul 2 ketul kami makan tengahari 2 ketul lagi makan malam pulak. Syukur al-hamdulillah kenyang.. Tapi ayah la gatal² mulut hehehe sebab makan ketam nasib ada lauk ke-2 :)

Ok tu je nak citer hehehe....


No comments :