CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Sunday, January 1, 2012

1.1.2012~Jodoh buat Yoep Nadzri

~23 Disember 2011 (Jumaat)

**Hari Ijab Kabul** 

Syukur al-hamdulillah majlis perkahwinan abang sulong aku berjalan lancar dan semua adik beradik, saudara mara, kawan² terdekat datang meraikan majlis kenduri abang aku ni.. Banyak impian dia kami dah tunaikan, akhirnya dia tersenyum dan sebak hingga mengalirkan air mata saat duduk di pelamin impiannya sob...sob...sob....

Akhirnya pada tarikh keramat ini selepas waktu asar abang aku selamat di ijab kabulkan dengan sekali lafaz al-hamdulillah...

Kawan² kasi semangat...
Berdebar² menunggu saat di ijab kabulkan

Sesungguhnya aku xde dalam gambar ini, bayangkan detik pernikahan abang sendiri kami adik beradik x balik, tapi mak mengharapkan kami semua balik pada  1 Januari 2012 (Ahad) untuk majlis menerima menantu di pihak lelaki.

Kami semua xbalik pun sebab dapat tau last minute masing² susah nak dapat cuti, xmengapalah kenduri nanti kami semua balik meraikan majlis dia ok!. Perancangan awal abang aku nak menikah pada 25 Disember 2011 (Ahad) tapi kebetulan mak sedara aku kat Teluk Intan tu dah berjanji nak gi hantar rombongan kawin anak kawan dia ke Kelantan tu yang majlis akad nikah abangku ini di awalkan.

Tragisnya abang aku xcukup duit nak sewa baju songket (sedih wei aku dengar sob..sob..sob...) aku offer dia pinjam baju aku dan saipul (baju ni aku tempah masa aku kawin dulu). Abang aku happy sangat bila aku sms dia nak kasi baju masa sanding nanti terus dia call aku tanya 'betul ke? Warna biru kan?'. Oh yea kebetulan tema dia sama macam aku kawin dulu huhuhu...

  ----------------------------------------------

~31 Disember 2011 (Sabtu)   

 **Malam Berinai**

Aku balik kampung selepas Johor sebab Encik Suamiku kerja pada pagi sabtu itu, sekitar jam 5 lebih baru sampai rumah mak, ohh ye ramai sungguh jiran tetangga datang tolong mak apa² yang patut.

Malamnya ada sesi berkompang dan sesi berinai untuk sang pengantin, kebetulan hujan turun lebat dari petang bawak ke malam hari. Rumah pengantin perempuan naik air dan banjir cian beliau dan famili beliau.. rumah mak pun air naik dan bertakung penuh laman dengan air hujan.

 Geng kompang mula beraksi
 Nyanyi dengan penuh semangat!
 Yong lepas gian main kompang
 Farish pun nak cuba juga hehe
Chomei la sangat tu ye..

 ----------------------------------------------

~1 Januari 2012 (Ahad)

**Hari Bersanding**

Segak bergaya menunggu saat untuk di bawa berarak...
 Ahli keluarga, kawan² mengiringi dengan paluan kompang
Adik Ipar (adik wife) jadi pengapit Yop :)
 Bersanding kat luar sebelum sesi menabur gula²
 Pelamin hasil kerja seni anak buah@kakak

Malang sekali kamera aku rosak pastu bateri hp habis jadi xdapek la nak mik gambar masa bersanding, makan beradap, potong kek lagipun rasa penat melayan tetamu yang ramai huhuhu...

Aku pulak bergegas balik semula ke Putrajaya Ahad malam Isnin sebab keesokkan harinya Encik Suamiku kene kerja (ciss orang cuti sempena Tahun Baru beliau kene buka kedai pulak huhu...). Kakak 3 beradik pun balik saing sekali sebab masing² kene kerja hari Isnin maka tinggal lah rumah mak dengan keadaan tunggang langgang. Kecian Yong, Mak & 'Kakak Ipar' (ehh umur dia muda dari aku pun kene panggil 'Kakak' juga ekk mana accciiiiiiiiiiii.....)  

 Farish pun xlepas peluang hehe...
 Abang² pakat nak tolong Farisya ye...
 Si baju biru tu anak tiri abang aku (dah 12 tahun umurnya)
 Seronok sungguh anak daraku ini mengoyak kertas hadiah yea..
 
Akhir kata : Meh layan gambar 2 beradik ni tolong pakcik & makcik sedara depa bukak hadiah kawin heeeeee.........


No comments :