CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Sunday, April 11, 2010

# Cinta Monyet~Part 2 #


Sambungan....

Sebelum ni aku citer kisah aku mula² jatuh cinta dan akhirnya gagal... Aku kira kesilapan ituw sikit sebanyak membuat aku jadi takut... Tapi hakikatnya aku xberubah pe pun... Kisah "Aku dan K" bermula selepas aku tamat sekolah tingkatan 5...

Aku mengikut kakak aku yang no. 2 berhijrah konon²nya nak cari kerja sementara nak tunggu result SPM kuar... Akhirnya aku dapat keje kat H-Mart Shopping Mall betul² dekat PJ Hilton... Aku dapat keje jadi cashier, mak aii sebelum ni xpenah keje sekali dapat jadi cashier daa... Biasa la jadi cashier ni semua SA dah balik aku masih lagi terpacak tunggu Supervisor kira duit...terlebih kah...terkurang kah...kalu terlebih xmengapa kalu terkurang errmmm...potong gaji la jawapnyerr....

Masa nilah aku kenal sorang SA lelaki yang jaga department pakaian lelaki...nama mamat 2 K, budak Kuala Kangsar dan umur sebaya aku...dia berdua ngan sahabat baiknya W pada mulanya suka sakat² aku tapi aku xlayan dan buek bodoh jek...Padan muka kamu!!! Disebabkan aku cashier jadik tempat aku bertugas xmenentu kejap kat department barangan bb, sok kt department pakaian pompuan, lusa kat department pakaian lelaki dan bila ada SALE aku kene jaga kat tingkat bawah...

Korang rasa camne aku leh berkawan lak ngan K??? Errmm..biasa la mula² sakat², bergurau senda, berkawan²...camne ntah aku leh kasik no. tepon umah kat dia jadi tetiap malam bergayut tepon... Ntah apa yang diborakkan aku pun xfaham padahal tiap² ari jumpa, melainkan kalu dia @ aku cuti pada hari ituw @ shif keje berbeza... Cuba korang bayangkan K 2 ensem x?? Pada aku cukup sifat la kurus keding, tinggi, nak kata ensem xlah sangat tapi manis la bak kata orang tua² pakej baeekk punyo...

Akhirnya kami bersepakat couple... (hahaha ayat xleh blah-pinjam ayat nanat) tapi macam biasa la aku kuat berahsia jadi xsape di antara kengkawan keje tau aku ada skandal ngan K...Hehehe..bijak x aku.... Tapi nak jadi kes suatu ari geng² aku wat projek makan kacang sambil jaga kaunter... (sebenarnya anda tak dibenarkan berbuat demikian ye) Ehhh mane leh aku nak jugakkk!!!


Kebetulan aku jaga kaunter cashier kat tingkat bawah jadi xdapat la joint maka aku kirim la kat member aku... Dengan kata lain aku soh dia bukak loker aku dan mik duit dalam beg duit aku..tapiiiii...bersyarat ye kawan²..mik duit jek yang lain jangan gatai tangan nak belek @ tengok ada fahamm!! Depa xdengar cakap aku..wawawaaa...aku sudah kantoi bila depa sudah jumpa gambar K....apa lagi merah biru ijau la muka aku tahan kene kutuk sebab sorok² ngan depa....

Antara reramai geng xsenonoh aku ada la minah kapochi xpuas ati sama aku... katanya dia xpercaya kalu aku ada hubungan sulit sama si K ituw...lagi dia bilang selagik mata kepala dia tak tengok secara realiti maka dia xmau percaya... Korang tau rupa²nya dia pun tangkap feeling ngan si K sebab si K ni suka menyakat orang dan kerjanya lalu lalang department orang lain (alasannya nak gi toilet la 2..) sambil kacau gugat keharmonian orang lain... Pada pandangan minah kapochi 2 yang si K pun suka sama dia...aahaiii cian... Kalu minah 2 xpercaya aku lagik xpercaya..hehehe!!!

Tapi si K ni xlama pun kerja kerna kadar disiplin dalam diri agak kurang, sokmo lambat mai keje manyak sangat alasan... Akhirnya dia berenti keroje (ntah² kene brenti keroje tak? hehehe..!!!)... Maka kami berdating lah wat kali terakhir kunun2nya, kebetulan masa 2 adengan aku berpimpinan tangan dengan si K telah disaksikan sendiri oleh minah kapochi... Maka hancur luluh lah hatinya wuarrgghhh...

Aku pun xkeje lama sebab dapat tawaran masuk tingkatan 6... (sebenarnya masa dapat result SPM aku simpan borang permohonan kemasukan U bawah katil sebab aku rasa cian kat mak aku....) 2 pasal aku nekad nak keje je kira dapat bis SPM 2 pun kira bagus sangat sebab adik beradik yang lain semua x abis sekolah... Tapi bila K dapat tau aku nak balik kampung dan melanjutkan pelajaran chewahh...dia sedih dan mula rasa rendah diri..kununnya dia dah xlayak untuk aku sebab aku belajor tinggi sikit dari dia... Errmm sape soh maleh sekolah dulu!!!

Seingat aku antara port dating yang banyak meninggalkan memori yang xdapek den nak lupakan antaranya Sunway Pramid... Leh katakan kalu lalu situ den akan terbayang bawang kenangan dulu² huhuhu....Tapi percintaan jarak jauh sambil belajor ni memang sangatlah mencabar... Mula la fokus belajor ilang asyik terkenang² jek..rindu bagai macam orang kemaruk cinta lak...


Kebetulan lak kawan² kamceng masa sekolah dulu wat rayuan masuk form six sebab x dapat masuk U jadi kami berjumpa semula... Dulu masa sekolah jumpa masa time sekolah jek sekarang doq 1 asrama pagi petang siang malam nampak batang idung deme jadinya mula tau buruk baik peragai kengkawan sendirik...


Ada bibit² rasa xpuas ati bila bergurau kasar, mula la merajuk bagai, mula la xbertegur sapa...bertambah stress aku tau...angau kat K lagi nak layan kengkawan lagik...nak jaga kerukunan dorm aku lagi... Macam xcaye jek aku jadi ketua dorm hehehe...!!!

Semua 2 buat aku main² jek masa belajor...lagi lak subjek yang aku xsuka dan xmau lak aku cuba belajar sukakan subjek 2 maka aku makin teruk dan teruk... Sebelum ni aku xpenah doq asrama dan terikat dengan jadual belajar maka semacam satu kejutan buat aku..tapi aku xleh nak wat pe sebab jarak sekolah ngan umah aku jauhnya berbatu²....


"K & S"
 
Pas setahun berkawan dengan K secara jarak jauh maka macam² rasa aku dapat rasai bila aku seakan macam orang bodoh yang terbayang bawang dan asyik kemarukkan cintanya tapi dia xpenah nak balas surat² aku... (alasannya dia sangat bz dengan keje, berbeza dengan aku yang senang lenang jek belajar cissss.....!!!) Waktu 2 cuti sekolah aku datang KL dengan harapan suara ati aku dapat didengari dan aku berharap dia hubungi aku... (masa 2 memasing xde HP lagik) Ya aku dapat jumpa dia, sebelum kedatangan aku ke KL ada 1 surat aku terima dari kawan baik si K yang bernama S...Dia lah yang memulakan perang dingin antara aku dan K... Pada mulanya si S mahu menjadi orang tengah untuk menjernihkan semula hubungan aku dan K... Tapi sebenarnya dia talam 2 muka..!!!!

Selepas aku berjumpa K dia bagitau aku yang antara dia dan aku tiada apa² hubungan lagi...semuanya berakhir tanpa alasan yang kukuh...aku rasa sakit sangat...aku kira pengorbanan aku sia²...kerja bodoh dan macam² lagik.... Dia bagi aku sekeping gambar dia untuk aku jadikan kenangan... Kenangan kepala hotak ko..!!! Apa yang leh aku wat...nangis..nangis...nangis.... Dan malam 2 si S memulakan rencana jahatnya...mane dia dapat no. telepon umah sewa kakak aku? Dia tanya aku macam2 soalan..kenapa K tinggalkan aku... Dia bagitau sebenarnya K 2 playboy, suka main²kan perasaan orang bla..bla..bla...


Keesokkan harinya aku balik kampung...dalam kesedihan dan air mata berlinangan aku tatap jugak la gambar si K... Aku sedih sebab banyak kenangan aku dengan dia...kiranya aku feeling maut lah waktu 2....wawawaaaaaa..... :(


Aku kembali ke sekolah semula, dan aku masih berharap K akan sedar kesilapannya dan mahu bersama aku kembali... Apa jalan yang aku amik? Aku selalu berhubung dengan si S dengan harapan aku dapat berita gembira tentang K...Tapi semuanya sia-sia... Aku meneruskan hidup dan kelukaan ituw sebenarnya membuai aku jadi semakin alpa...belajar entah ke mana, main jek....


Pas abis belajar aku kembali semula ke KL dengan azam baru nak melupakan semua kisah² duka aku dan K...masa tunggu result STPM kuar aku keje lak kat Jaya Jusco Mid Valley selama 6 bulan...tup² K muncul semula dalam idup aku alahaii merayu² nak kembali semula ngan aku... Tapii...masa 2 aku tengah couple ngan S...camne aku leh terjebak ngan mamat ni erkk?? Al-kisah aku couple xsampai pun 30 hari ngan si S 2... aku rasa tension giler...dah la kuat merajuk salah cakap sikit merajuk...control aku itu xleh ini xleh..menyampah toi...!!!

Bila K merayu² bagai aku cair semula dan tinggalkan si S yang ngok ngek 2 hahaha... Korang tau x aku rasa menyesal giler kembali kpd K sebab aku asyik bergayut tepon tetiap malam sampaikan bil telefon umah beratus²...gaji aku bis bayor bil tepon jek wuarrgghh...!!!


"Z"

Kebetulan pulak masa kat tempat keje aku kenal lak ngan si Z maka keseronokkan cinta baru membuatkan aku melupakan si K dulunya kecintaanku yang teramat....Z ni beza 2 tahun dari umur aku...kanak² ribena la katakan...Apa yang best nyer kawan ngan Z ni? Aku leh simpan gaji aku tau...tetiap ari dia blanjer makan...sanggup 2 susun jadual supaya sama2 dapat makan tenghari sama, cuti sesama wowowo best siott!!!

Jenjalan ke sana ke mari...gi KLCC, gi genting highlands theme park bila cuti memang syok lah...tapi 2 lah sebab aku xde umah sewa (menumpang jek kat umah sewa tmpt kakak aku doq 2) maka aku berenti keje (kebetulan aku kene migrain dan gastrik yang teruk) Keje yang xmenentu siang matahari lom memancar cahaya aku dah gi keje kang malam kul 11 @ 12 baru sampai umah...badan aku susut giler....

Bermula lah episod berjauhan bila aku balik ke kampung semula...pas Z brenti keje atas nasihat pakcik dia (gara2 ada kes kengkawan dia seludup kuar barang elektrik) dan dia balik ke kedah maka hubungan kami pun berkubur sama errmmm....

Itulah kisah cinta monyet aku sebelum aku jumpa suami aku sekarang...next time aku citer camne aku jumpa cik abangku ituw dan macam ne aku leh jatuh cinta ngan dia dan terima di jadi kekasih awal dan akhir aku untuk selamanya....Bagi aku dia lah takdir untuk aku insyaAllah hingga ke hujung nyawa hendaknya....

Oppss..lupa lak nk bagitau yang si K dah kawen sebelum aku kawen dengarnya hingga sekarang lom dikurniakan zuriat asyik tukar² keje je... si S pun dah kawen dan dapat anak lelaki, 2 tahun lepas aku berkesempatan gi masa kenduri belah isteri dia...

No comments :