CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Monday, April 5, 2010

::: Jalan-Jalan Cari Makan :::

Hai.......kawan2!!!

Semalam kami anak beranak gi makan kat warung dusun sup gearbox di bandar baru bangi, apo yang di carik sampai ke sana? Sesudah usai shopin barang dapur kat Mydin tapi xbeli pun stok lauk dan sayur-sayuran (abang aku kata ramai sgt orang jadi dia maleh) maka apa mau di masak untuk makan malam?? (",) ... (alah sekadar alasan la 2 maleh masak soh abang blanjer makan hahaha...) =D

Dalam ati aku mereka2 bicara berbaur hasutan sesambil tanya soalan bodoh...

si isteri : 'ayah Gearbox 2 mende?'

si suami : 'ni haa...sambil tunjuk gearbox kete beliau'...

si isteri : 'bukan gearbox nilah....isshhh...sup gearbox la...' (cehh..aku salahkan orang lain tp sebenarnya aku fikir lain cakap lain dan mau orang faham pe yg aku inginkan...mane leh! sengal toi aku ni...)

si suami : 'ohhh...ingatkan gearbox kete..hikhikhik..!!!'

si isteri : 'kita nak makan pe malam ni stok lauk+sayur pun ayah xbeli?'

si suami : 'makan jelah pe yang ada...rumput ke?'

si isteri : 'isshh...ingatkan nak bawak gi makan sup gearbox ke, ada ke soh makan rumput...' (sesambil membebel lagik...ayah wei bawaklah ibu gi makan kat bangi 2 la...alahai susah nar nk ckp...sekadar dlm ati jek)

si suami : 'lor nak makan kat situ ke? moh2 kita gi...nape x cakap awal2 ni sampai umah dah...'

si isteri : 'yeyeye...lontaran sora dalam atiku dapat didengari...muahhhs3x!!!'

Arakian, maka bergeraklah kereta kudaku ituw menuju destinasi yang aku impikan (rasa xpenah lagik tapi mengatai nak cuba...(xcuba mane nak tau kan..kan..kan...) Farish tengak kusyuk sangat makan keropok yang dia rembat sampai 2 bungkus masa shopin kat Mydin, tapi masa nak kira kat counter cashier dia nampak lak coco crunch kegemarannya maka aku pe lagik sepantas kilat gi mik kalu x banjir lak Mydin 2 dengar sora si Farish melalak...malu den...malu...

Kadang2 bila si ayah dan si ibu bersembang berdua dia lak mencelah dari belakang 'pe kapp' (sepatutnya ayat 2 'apa cakap'?) kalu sembang citer pasai sesesorang dia akan mencelah 'peee...abang wan?' adoyai Farish ko xde orang lain ke nak sebut sikit2 abang wan jek....

Meh la layan gambar aku maleh nak naip cito panjang2 lotih dah tangan mak nyahh.....

::: panaroma yang menyejukkan mata :::
::: ni haa...sup gearbox :::
::: ikan pari bakar...sodap!!! :::
 
::: Kerabu Campur...uisshh masam siot terlebih asam limau pe..! :::
::: telur bungkus :::
::: kailan goreng ikan masin :::
::: air tembikai laici :::
::: Ini budak sibuk tengok ikan jadi mak ayah dia je melantak hahaha!!! :::

Harga untuk makanan semua di atas RM44 je. sekian.............

No comments :