CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Monday, March 8, 2010

29 Tahun Berlalu.....


Selamat datang 8 Mac 2010 maka genaplah umur aku 29 tahun.... Errmmm....ada kisah sedih di sebalik kegembiraan ini....Ayah aku telah kembali ke rahmatullah sewaktu aku masih merah (ibuku dalam pantang...) Ayah terlantar sakit di Hospital Ipoh berbulan-bulan lamanya dan waktu itu ibuku sarat mengandungkan aku...Sampai satu ketika doktor mengarahkan ibu membawa ayah balik, katanya ayah xpunya harapan lagi untuk hidup lama....

Tetapi semangat ayah kental, dia bertahan untuk melihat aku lahir ke dunia ini.... Menurut ibuku, ayah pernah berkata kalaulah dia dapat anak perempuan dia xkan hidup lama...Keinginan yang membuak2 untuk memiliki zuriat sendiri telah dimakbulkan Allah SWT...

Aku tak pasti adakah ayah sempat membelai aku? mendengar tangisanku?....Waktu aku lahir ayahku sedang nazak hanya menunggu ajalnya memanggil dia pergi menghadap yang maha esa...

Kini 29 tahun telah berlalu pergi, maka sebanyak itu kerugian yang aku rasai, dahaganya aku akan kasih seorang ayah...Aku sendiri xtahu bagaimana gambaran raut wajah ayahku...aku tiada memori indah dengan ayah...tapi aku bersyukur kerana ayah sempat merasai saat bahagia melihat aku lahir ke dunia....

Doaku buat ayah, moga² rohnya dicucuri rahmat...terima kasih AYAH kerana memberi peluang untuk aku melihat dunia ini....

No comments :