CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Monday, March 29, 2010

Telinga Ohh Telinga.......

Wuarrgghhhh....aku dapat mc 2 hari gara² ada jangkitan kuman dalam telinga nasib baik kecederaan xkene gegendang telinga kalu x bertambah² pekak lak aku huhuhu....

Rasa sakit yang amat sangat ko xleh mengiring ke kiri sebab telinga kiri dan sekitar pipi dah membengkak aku sejukkan ati sendiri taruk la minyak panas tapi bengkak xsurut² pun....malam dan siang xde bezanya...aku xleh tidur wuarrgghhhh............

Nekad pagi ni gi klinik xtahan dah rasanya, doktor cakap ade luka kemerah-merahan dan luka tu dah bernanah. Katanya lagi kalu x di rawat cepat luka tu  akan merebak ke dalam telinga lak....Aku gi klinik private sebab kalu gi klinik kesihatan berapa lama aku nk tunggu sakit siot....

Asben aku rasa pelik naper sekitar pipi dah mula bengkak tapi aku tutup mulut xmau bagitau punca luka dalam telinga tu gara² tangan aku jugak....wuaarrgghh aku kene bebel dalam menahan sakit :(

Ohhh...tuhan kenapa la aku  suka sangat korek telinga!!! Aku kira tabiat buruk tu bermula masa aku mengandungkan Farish dan sampai sekarang tabiat tu aku xleh nak buang jauh²....Aku dah cuba sorokkan cotton bud ke tempat yang paling susah untuk aku capai, buang stok yang ada dalam umah tapi otak aku ni leh fikir lebih kreatif tau....gunakan pencungkil gigi hahaha!!!

Rasanya gara² sakit telinga dulu aku penah pitam dalam lif masa balik dr Besta (food court) tapau makan tengahari nasib baik ada dayah, alusy, linda doq papah aku balik opis....Weiii tolong la nasihatkan aku ni, camno nak buang tebiat xbaik tu???!!!!

Korang nampak x bengkak kat tepi telinga dan pipi tu sakit siot!!!
Aku dapat mc 2 hari, ubat tahan sakit, antibiotik dan ubat titis.

Aku nak tidur, dah rasa lega sikit sebab makan ubat tahan sakit...hopely cepat sembuh....errmmmm....

11 comments :

nadia hakimah said...

hahahaha..pela kak tie ni...pasni guna la pensel untuk mengorek telinga tu...senang x bernanah da luka tu...hikhikhik.....
xpun pinjam jari farish tau...hehehe...
ketahui lah bahawa aku jelez kau dapat mc 2 hari...
huhuhu...

rozilah said...

huhuhu... sapa suh gatai tangan? tapi best gak mc 2 hari...

Yatie Ahmad said...

wuarrgghhh...aku xla extrem sgt guna pencungkil gigi wat korek telinga nanad wei, tapi kalu hari2 korek guna cotton bud lama2 terluka ngak...wuarrgghhh korang gelakkan aku.........

nadia hakimah said...

hahaahaha....bile la saya lak nak dapat mc nie...

Yatie Ahmad said...

uikkss...mintak sakit lak budak ni isshh...

rozilah said...

huhuhu... nanad pon kena wat kerja dikau...

Yatie Ahmad said...

oohhh...kasihan korang ekk...

nadia hakimah said...

dah tugas nak wat pe lagi...

rozilah said...

kak ti, tolong lah jadi pengganti diriku semasa ketiadaanku seminggu... plsssss... errr... lantik ella jadi assistant dirimu..

Yatie Ahmad said...

bisa diatur buk..janji hasilnya lumayan huhuhu!!! terubuk masin 1 ekor ya hehehe!!!

as said...

Berapa kos tu kak? saya tgh alami benda ni..sakit sangat.