CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

My Followers

Wednesday, October 17, 2012

musim tengkujuh dah tiba



~10 Oktober 2012 (Rabu)

Ohhh korang semua sedia maklum aku kan suka simpan citer hahaha dah nak basi baru nak citer xngape ler janji blog aku ni ada citer nak aku pot pet kan...kan...kan... Ni kisah musim tengkujuh@hujan@"musim mengawan" ehhh hehehee......... sejuk² syok pe kikikiiiiiiii............

Dah² fikiran jangan ke lain ek sambung citer balik.........

Kebetulan hujan lebat sangat pakej guruh, kilat sabung menyabung dengan petir dentam dentum (pada tarikh kejadian) nak balik tapi xberani nak turun tunggu bas jadi bersabar la doq opis tunggu hujan reda sikit sesambil sms kandaku minta simpati mai la amik daku ini sob..sob...sob....

aku : ujan lebat sini x berani nak turun tunggu bas
dia : sini pun ujan, jalan jam

masa berginjak cepat aku toleh jam dah 5.30 petang tapi hujan masih lebat dan belum menunjukkan tanda nak reda... mula la cuak fikirkan lambat kang sampai rumah nak amik anak.... 

aku : hujan lagi ni camne?
dia : tido je kat opis
aku : ngok!
dia : :-p (simbol jelir lidah)

xsampai 5 minit kemudian kandaku call cakap nak amik wahhhh terus lega kalu turun entah ada ke x bas ye x.... Kandaku pun sampai hampir² jam 6 petang selalunya dia tunggu kat bus stop jek tapi hari kejadian dia soh aku tunggu kat lobi atas katanya jalan naik air Oooooooooooo...........

Kami kununnya nak elakkan jalan yang naik air sekitar Putrajaya ni terus la ikut jalan belakang (ikut jalan Pinggiran Putra) sekali lepas je simpang masuk Taman Perumahan Pinggiran Putra dah mula jam. Ngape pulak ni memula ingat mesti ada kemalangan rupa²nya jalan naik air haissshhhhh! Patut la ada yang berani u-turn ikut laluan motosikal (menyonsang arus) bior betik!!!


Sebenarnya masih leh jalan lagi tapi sesapa yang nak masuk simpang keluar ke Kajang (kalu x silap aku lah) jalan tu naik air dalam jugak tapi ada je yang berani mati main redah je.... Nasib baik satu line jek naik air jadi aku leh meneruskan perjalanan balik dan macam biasa traffic light nak ke ke kanan menuju presint 15 sokmo kereta tersusun panjang kandaku malas nunggu que lelama ikut jalan Alamanda x banyak sangat kete katanya (aku rasa jauh sikit la tapi sebab dia yang bawak kete ikut yolahh.........)

sama jek ikut jalan alamanda ni pun keto banyak juga laaa....

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 ~16 Oktober 2012 (Selasa)



:: Hujan Lebat Pintu Kaca Pecah Berderai? ::

Okies lompat pulak citer pasai kejadian semalam pulak, petang semalam pun ujan bukan main lebatnya aku kira sekarang ni x kira siang ke malam mesti ujan kan..kan...kan...

Hujan lebat dengan angin sekali masa nak punch card kat lobi pintu masuk (pintu kaca) pecah berderai nasib baik xde sesapa yang keluar masuk kalu x mesti ada yang cedera kene kaca....

Hujan² pun aku redah je gi tunggu bas kang tertinggal bas 1 hal pulak nak balik naik pe... Ohh ye semalam aku x sms pun kandaku tanya balik lambat ke x hehehe.... Masa tunggu kat bus stop ni memang rasa takut sebab kilat & guruh berdentam dentum, bas pulak lambat maka berzikirlah sambil terkejut² bila dengar guruh....


jalan pun penuh air

terkejut+takut dengar bunyi guruh & kilat yang kuat


Rasanya semalam aku sampai rumah pukul 6 suku dah macam pokok krismas je badan aku ni sebab gi kerja 2 beg kiri kanan tangan ada beg (beg susu + hand beg) balik pulak amik anak tambah lagi beg baju, beg susu + dukung Farisya lagi wawawa..... (kalu x ujan aku soh dia jalan sendiri jek) Nasib rumah blok yang sama beza tingkat je...

Sampai rumah nampak kandaku doq belek absober kete ohhh balik awal rupanya huhuhu... Masuk rumah kemas segala mak nenek kain baju kotor dan basuh botol susu Farisya + simpan hand beg dan keluarkan handphone oohhh baru terperasan ada miss call. Rupa²nya kandaku call risau la tu ekekeekeee.......

Balik semalam rasa nak masak sup kentang dengan suuhon jek tapi kat rumah non ado la pulak suuhon jadi aku soh kandaku gi kedai tapi dia malas pakej penat sangat katanya. Jadi hip² hoooreeyyy la untuk kanak² ribena 2 ketoi tu sebab ibu dia bawak gi kedai :)

Aku beli sayur 2,3 jenis tapi lauk x beli hahaha.... Kununnya nak soh kandaku beli harini kebetulan anak buah nak datang rumah malam ni (nak tunjuk keto baru beliau la tu kakak aku no. 2 dah dua kali bawak aku anak beranak naik Pesona dia ronda² Putrajaya)

 
 :: Rumah Terbakor Panggil Apa Kawan²?........... ::
   
Masa aku doq ralit siang bawang nak masak sup kentang idaman kolbu tetiba aku dengar siren kuat neno neno makin lama makin nyaring dan dekat... Ehhh apahal aku jenguk kat tingkap dapur ramai orang doq mandang ke atas apehainya ni... Dah macam minah kapochi lak aku ke gi depan (balkoni) nampak 2 biji jentera bomba dan abang bomba doq lari² + ada pulak 2 biji kete peronda Polis apa lagi aku jerit² kat kandaku soh riki² ape telah terjadi ni...

Aku soh kandaku tegur abang polis tanya naper ramai² orang ni (oohh umah aku tingkat 3 je jadi leh la laung² gitu jek) abang polis kata ada rumah terbakorrrr... Ooooooooooooo.......... tapi aku x dapat nak nengok sebab rumah yang terbakor tu xtau tingkat berapa jadi aku dapat nengok abang bomba pun jadilah hahaha........
  
 

Orang sibuk nengok abang bomba padamkan api aku teruskan agenda memasak aku yang tergendala tadi... Jadi makan malam aku anak beranak ikan sardin masak sambal cili hidup, sup kentang + suuhon + bebola ikan dan ikan tamban goreng garing bersama bawang & cili



 Simple jek :)

Okies itu je laporan warta kapochi untuk rangkuman cerita minggu lepas dan minggu ni kalu rajin aku hapdet citer lagi ekkk

daaaaaaaaaaaaaaaa............
  


No comments :